Falkensteiner - COVID-19, informácie k vycestovaniu

Hotelová sieť Falkensteiner vypracovala súbor najčajstejších otázok a odpovedí v súvislosti s pandémiou vírusu COVID-19. Prinášame Vám dôležité informácie pred cestou do krajín ako je Rakúsko, Chorvátsko a Taliansko, kde Vám radi zabezpečíme pohodovú a bezpečnú zimnú dovolenku na lyžiach v kvalitných rakúskych rezortoch, alebo v lete dovolenku na slnkom zaliatych plážach Jadranského pobrežia.

Falkensteiner Hotely

Čo je dôležité vedieť a na čo sa môžete pripraviť.

Corona TEST – zadarmo

Napriek zvýšeným varovaniam pred cestou do niektorých z destinácií Falkensteiner hotelov, boli nastavené bezpečnostné  štandardy zaisťujúce bezpečný a pohodlný zážitok z dovolenky. Aby hotely hosťom zaistili bezpečnú a pohodlnú spiatočnú cestu, ponúkajú bezplatný Corona test pre tých, ktorí sa môžu vyhnúť karanténe po návrate do svojho domovského regiónu s negatívnym výsledkom testu. Táto ponuka platí pre rezervácie na najmenej 3 noci v hlavnej sezóne alebo 7 nocí mimo sezóny vo všetkých Falkensteiner hoteloch vo vysoko rizikových oblastiach. Ak test na mieste nie je požadovaný, spoločnosť Falkensteiner vám poskytne zľavu z vašej faktúry vo výške 50,00 EUR na osobu za corona test vo vašej krajine.

Najčajstejšie otázky a odpovede

Rezervoval som si dovolenku v hoteli Falkensteiner, ale krajina, v ktorej sa hotel nachádza, zaviedla pre cestujúcich povinnú karanténu a kvôli tomu nemôžem vyraziť na cestu. Čo teraz?

Ak existujú obmedzenia vstupu pre obdobie cesty z dôvodu pandémie Corona vírusu, je možná zmena rezervácie pobytu alebo konverzia uhradenej zálohy vo forme voucheru.

Mám rezerváciu na leto/jeseň. Budú dovtedy hranice opäť otvorené?

Za rozhodnutie o otvorení alebo uzavretí rôznych hraničných priechodov zodpovedajú vlády príslušných krajín a vzhľadom na dynamický vývoj sa prijme v krátkom čase. Aktuálne hraničné uzávery nájdete na informačných stránkach pre jednotlivé krajiny. Z dnešného pohľadu zatiaľ nie je známe, či a kedy sa otvoria hranice do cudzích krajín, a preto vás prosíme, aby ste boli trpezliví, pokiaľ ide o vašu dovolenku. Veľmi pozorne sa sleduje situácia v jednotlivých krajinách a následne hotely proaktívne reagujú na akékoľvek zmeny.

Čo sa stane, ak blízky člen rodiny ochorie na Covid-19 a ja nemôžem / nechcem cestovať?

V prípade choroby príbuzných prvého alebo druhého stupňa kontaktujte spoločnosť, s ktorou máte uzatvorené cestovné poistenie - obvykle je kryté stornovacím poistením. Ak nebolo uzatvorené cestovné poistenie, je možné v nasledujúcich 365 dňoch zmeniť rezerváciu pobytu v rezervovanom hoteli.

Čo sa stane, ak sa hotel alebo oblasť dostane do karantény počas môjho pobytu?

Zdravie hostí a personálu je najvyššou prioritou. Preto bol vypracovaný akčný plán v súlade s WHO a národnými usmerneniami. Patrí sem izolácia chorých osôb na mieste v hoteli. V prípade núdze je k dispozícii kontingent miestnosti a plán izolácie pre každý hotel.

V mojej domovskej krajine platí zákaz opustenia krajiny, nie však v krajine príchodu. Môžem bezplatne zrušiť pobyt? 

Ak nie je možné vycestovať do vašej dovolenkovej destinácie, je možné zmeniť pobyt alebo vymeniť zaplatenú zálohu na voucher.

Čo sa stane, ak sa počas pobytu nakazím vírusom Covid-19?

V hoteloch je vymedzená časť hosťovských izieb, ktoré ako takzvané izolačné izby zabezpečujú všetkým hosťom komfort a potrebné vybavenie, aby bolo možné klientom zaručiť útulnú a relaxačnú atmosféru. Ak by hosť náhle ochorel na vírus Covid 19, pobyt sa okamžite prenesie do izolačnej miestnosti, aby zodpovedajúcim spôsobom ochránil svoju rodinu, ostatných hostí a zamestnancov, a zabránil tak prenosu vírusu na ďalších ľudí. Následne bude kontaktovaný zodpovedný lekár alebo zdravotný úrad, s ktorým hotel spolupracuje, a prevezme ďalší postup v súlade s právnymi lekárskymi pokynmi. Hotel bude súčinný vo všetkých potrebných opatreniach (napr. Spiatočná cesta, informovanie príbuzných atď.) S podporou hosťa sa zisťuje, s ktorými ďalšími hosťami alebo zamestnancami bol v kontakte, aby ich zodpovedajúcim spôsobom informoval a mohol prijať všetky ďalšie potrebné opatrenia. Celý hotelový tím na mieste je trénovaný a certifikovaný. Klienti sa môžu spoľahnúť nato, že v mieste pobytu budú prijímané správne rozhodnutia.

Čo sa stane, ak sa hotel alebo oblasť dostane do karantény počas môjho pobytu?

Zdravie hostí a zamestnancov je najvyššou prioritou hotelov. Z tohto dôvodu bol v súlade s WHO a tiež s jednotlivými krajinami vypracovaný akčný plán. Patrí sem izolácia chorých osôb na mieste v hoteli. V prípade núdze sú k dispozícii rezervované izby a plán izolácie pre každý hotel.

Chcel by som bezplatne zrušiť pobyt, pretože spolucestujúca osoba je rizikovým pacientom.

V prípade choroby alebo lekárskeho potvrdenia kontaktujte poisťovňu, s ktorou máte uzatvorené cestovné poistenie, predpokladaná situácia je obvykle pokrytá cestovným poistením storna.

Na toto leto som si rezervoval pobyt so špeciálnou ponukou, ktorá aktuálne nie je platná, a chcel by som ju  presunúť do roku 2021 - je za ňu príplatok?

Ak aktuálne existujú obmedzenia vstupu do krajiny a cesta nie je možná, je možné prebookovanie pobytu na rok 2021. Z dôvodu výnimočnej situácie je bez ďalších poplatkov možný odklad na rovnaký dátum cesty, iba o 1 rok neskôr. Ak by váš pobyt spadal do inej sezóny, cena sa upraví podľa sezónneho cenového rozdielu v roku 2020 v závislosti od cestovného obdobia.

Musím v hoteli nosiť na ochranu masku na ústa a nos? Na akých miestach?

Pretože sa právne predpisy v jednotlivých krajinách líšia a často sa prispôsobujú, žiadame vás, aby ste si do hotela priniesli svoju osobnú ochranu úst a nosa. Na ochranu našich hostí a zamestnancov budú naši zamestnanci vybavení ochrannými maskami na ústa a nos a štítom na tvár. V bufetoch je vyžadované nosenie ochrannej masky zahaľujúcej nos a ústa.

Chorvátsko: Masky sú povinné na uzavretých verejných miestach, ako sú supermarkety, čerpacie stanice, nákupné centrá, verejná doprava, ale nie v hoteloch a reštauráciách.

Taliansko: Masky povinné na všetkých verejných miestach vrátane hotelov a reštaurácií (masku je možné zložiť pri stole)

Rakúsko: Masky sú povinné na všetkých verejných miestach vrátane obchodov, kancelárií, hotelov a reštaurácií (okrem miest na sedenie pri stole).

Kde môžem získať lekársku pomoc, ak mám príznaky?

Všetky Falkensteiner hotely spolupracujú s príslušnými lekárskymi orgánmi. V samotnom hoteli sú zodpovední zamestnanci oboznámení s procesmi v prípade podozrenia na ochorenie Covid 19 a zabezpečujú, aby každý potenciálne infikovaný hosť dostal okamžitú lekársku pomoc a bol izolovaný od ostatných hostí a personálu hotela.

Existuje uplatnenie zľavy, v prípade ak nie sú otvorené regionálne zaujímavosti v oblasti?

Výpočet hotelových cien zahŕňa služby hotela ako sú ubytovanie, strava alebo využitie wellness. Regionálne zaujímavosti (lanovky, bazény, kultúrne podujatia a pod.) nesúvisia s cenou izieb, okrem toho sa líšia podľa sezóny / hotela / regiónu. Z tohto dôvodu hotel nie je schopný poskytnúť zľavu z ceny izby.

Je v hoteli k dispozícii starostlivosť o deti?

Starostlivosť o deti môže byť v súčasnosti poskytovaná v súlade s nasledujúcimi bezpečnostnými predpismi: U detí do veku šiestich rokov prebiehajú aktivity v skupinách podľa platných právnych predpisov materských škôl príslušného štátu. Pre deti staršie ako šesť rokov prebiehajú aktivity v skupinách podľa platných právnych predpisov základnej školy príslušného štátu. Skupiny musia zostať po celú dobu starostlivosti čo najmenej zmenené. Pri vykonávaní aktivít pre deti sa nedá predpokladať žiadny kontakt s inými skupinami alebo osobami. Aktivity detí sa uskutočňujú vonku, pokiaľ je to možné, a vždy na rovnakom mieste, s prihliadnutím na príslušné právne predpisy o minimálnej vzdialenosti príslušného štátu. Aktivity detí vo forme animácií/udalostí (divadlo, predstavenia, kolektívne športy atď.) sa v súčasnosti nekonajú. Zdravotný stav detí majú hodnotiť pediatri podľa vlastného výberu a je výhradnou zodpovednosťou rodičov. Pri ponúkaní detských aktivít a využívaní priestorov a vybavenia sa striktne a dôsledne dodržiavajú všeobecne platné a hygienické predpisy Covid 19 v súlade s pokynmi zdravotníckych orgánov príslušného štátu. V súčasnosti neexistuje žiadny samostatný predpis o starostlivosti o deti v priemysle hotelierstva a cestovného ruchu, ktorý je regulovaný zákonom prostredníctvom vlády štátu. Žiadame vás preto o pochopenie, že uvedené zmeny sa môžu kedykoľvek meniť.

Môžem využívať SPA procedúry?

Prijímajú sa všetky potrebné opatrenia, aby bolo klientom umožnené využívať SPA procedúry. Môže sa však stať, že niektoré typy procedúr budú vylúčené/dočasne obmedzené.

Musím mať počas SPA procedúr nasadené ochranné rúško?

Prosíme vás, aby ste počas procedúr (ak je to možné) nosili ochranné rúška. Rúška sú dostupné v prípade potreby na recepcii. Terapeut vykonávajúci procedúru Vás vyzdvihne na recepcii SPA a sprevádza Vás do miestnosti kde prebieha ošetrenie/masáž. Počas čakania na ošetrenie je potrebné mať nasadené ochranné rúško.

Ako chránite hostí počas SPA procedúr?

Kúpeľní terapeuti nosia tvárové štíty z plexiskla alebo masky na ústa. Miestnosti, kde prebiehajú procedúry sú pred každým ošetrením dezinfikované podľa prísnej hygienickej príručky, ktorá bola vyvinutá špeciálne pre tento účel. Dvere miestností kde sa vykonávajú procedúry sú označené potvrdením, že miestnosť bola dôkladne dezinfikovaná a následne skontrolovaná. Miestnosti sú navyše dobre vetrané čerstvým vzduchom. V miestnostiach bez denného svetla alebo okien bude cirkulácia vetrania primerane zvýšená. Terapeuti nosia rukavice alebo si pred a po každom hosťovi umývajú a dezinfikujú ruky a predlaktia.

Sú sauny a bazény otvorené?

Bazény, sauny a parné kúpele sú otvorené, ale podliehajú regulácii minimálnej vzdialenosti pre kúpanie a wellness podľa štátom stanovených predpisov. V Rakúsku: Sauny Používanie saunových zariadení je povolené jednou osobou alebo osobami žijúcimi v spoločnej domácnosti alebo osobami zdieľajúcimi izbu/suitu. Používanie sauny niekoľkými ľuďmi, ktorí nežijú v jednej domácnosti, je možné, iba ak je v kabíne k dispozícii plocha 4 m² na používateľa. Vnútorný a vonkajší bazén (6 metrov štvorcových na hosťa, ak nežije v spoločnej domácnosti). V areáli SPA sú ochranné tvárové masky povinné, okrem bazéna a sauny. Saunové rituály ponúkajú naši špecializovaní majstri v saunovaní v definovaných časoch vo forme voňavých ciest a peelingov.

V Taliansku: sauny a parné kúpele je možné používať iba na základe rezervácie. Môžu ich používať iba jednotlivci alebo súčasne iba ľudia z tej istej domácnosti alebo ľudia bývajúci v tej istej miestnosti. V celej oblasti SPA platí minimálna vzdialenosť 2 m. Bazény sú otvorené, s 1 osobou na 7 m² vodnej plochy, s minimálnou vzdialenosťou 1,5 m od ostatných kúpajúcich sa. Pri vonkajších bazénoch musí byť k dispozícii plocha 10 m² na slnečnú clonu alebo medzi lehátkami musí byť zabezpečená vzdialenosť 1,5 m. Pred vstupom do bazénov je povinné sprchovať sa mydlom a nosiť kúpaciu čiapku.

V Chorvátsku: Pre sauny stačí zákonom stanovená minimálna vzdialenosť 1,5 m.


Existujú obmedzenia pre sauny a bazény?

Bazény a sauny sú otvorené, ale v súlade s právnymi predpismi o minimálnej vzdialenosti pre kúpanie a wellness v súlade so zákonom stanovenými predpismi.

Sauny (10 metrov štvorcových na hosťa v Rakúsku, ak nežijú v spoločnej domácnosti)

Vnútorný a vonkajší bazén (6 metrov štvorcových na hosťa, ak nežije v spoločnej domácnosti)

Sauny a bazény vo vnútri (uzavreté v Južnom Tirolsku)

Je možné využívať fitnescentrum?

Fitnescentrum je možné využívať za predpokladu dodržania minimálnej vzdialenosti regulovanej zákonom a súvisiacich kapacitných obmedzení. Starostlivé vyčistenie fitnes vybavenia, podložiek a iných povrchov dezinfekčným prostriedkom po použití vybavenia a vybavenia je samozrejmosť. Rakúsko: masky sú povinné, s výnimkou športovania alebo používania športového náradia.

Je dovolené používať pláž alebo plávať v mori/jazere? A aké bezpečnostné opatrenia sa tu prijímajú?

Bezpečnostné opatrenia týkajúce sa Covid-19 pri využívaní pláže a mora/jazera sú regulované krajinou. Všeobecne je povolené využívanie pláže a mora/jazera, v súlade s predpismi o vzdialenosti a maximálnou kapacitou osôb. Podrobné informácie sú zreteľne viditeľné v príslušnej časti pláže.

Existujú pravidlá pre vstup do bazénov?

Pred vstupom do bazéna je pre všetkých hostí povinné použitie sprchy pred príslušnými bazénmi.

Čo robiť, ak je dosiahnutý maximálny počet osôb v bazéne a ja chcem plávať?

Maximálny počet osôb v bazéne je regulovaný predpismi, ktorých kontrolu sledujú pracovníci hotela. Ak chcete využívať bazén, ale maximálny počet ľudí už bol dosiahnutý, buďte trpezliví a hneď ako opustí bazén ďalší hosť, môžete si bez obáv vychutnať sedenie pri bazéne.

 Viac informácii nájdete na oficiálnych stránkach hotelovej siete Falkensteiner: https://www.falkensteiner.com/en/corona

 COVID19 - bezpečnostné opatrenia - video: https://www.youtube.com/watch?v=iBhia676uS4&feature=emb_title