Volajte aj cez víkendy: 0911/116 009, 010, 011, 012, 013

| Kontakty
Rýchly výber
   
Last minute emailom

Dôležité informácie LETO 2015

KLASIFIKÁCIA HOTELOV
5*
luxusné ubytovanie s výbornou kvalitou nadštandardných služieb a vybavením pre najnáročnejších klientov
4* komfortné ubytovanie s vysokým štandardom služieb aj pre náročných klientov
3* ubytovanie strednej kategórie s účelným a pohodlným vybavením a veľmi dobrým štandardom služieb
2* jednoduché ubytovanie pre nenáročných klientov

Klasifikácia „plus“, označená menším znakom +, slúži k detailnejšiemu rozlíšeniu kvality v rámci jednej kategórie hotela.

Táto klasifikácia hotelov podľa FIRO-tour sa môže líšiť od miestnej klasifikácie a slúži aj k vzájomnému porovnaniu úrovne kapacít medzi jednotlivými destináciami. Vyjadruje subjektívne hodnotenie cestovnej kancelárie FIRO-tour a nemusí nutne zodpovedať oficiálnej kategórii ubytovacej kapacity.

Firáčik bezplatný detský klub pre deti vo veku 4-12 rokov vo vybraných hoteloch a počas školských prázdnin.

ZÁKLADNÉ TYPY UBYTOVANIA
1lôžková izba izba s 1 lôžkom alebo 2lôžková izba s 1 neobsadeným lôžkom, väčšinou bez balkóna
2lôžková izba izba s 2 pevnými lôžkami (oddelené lôžka alebo manželská posteľ) spravidla s možnosťou prístelky
rodinná izba väčšia 2lôžková izba s možnosťou prísteliek alebo 2 prepojené 2lôžkové izby s možnosťou prístelky alebo 1 spálňa s 2 lôžkami a obývacia izba s možnosťou prísteliek
suita nadštandardná hotelová izba, niekedy s dvomi samostatnými miestnosťami
štúdio 1 miestnosť s kuchynským kútom a s 2 pevnými lôžkami obvykle s možnosťou prístelky
apartmán 2 miestnosti s oddelenou kuchynkou a s 2 pevnými lôžkami s možnosťou umiestniť prístelky, prípadne 1 spálňa s 2 lôžkami a obývacia izba s rozkladacou pohovkou a vybaveným kuchynským kútom
mezonet apartmán, ktorého jedna spálňa sa nachádza na poschodí, jedna zo spální môže byť súčasťou obývacej miestnosti a nemusí byť oddelená dverami

Väčšina hotelov uvedených v tomto katalógu je situovaná buď priamo pri pláži alebo v jej blízkosti. V hotelových izbách prebieha upratanie spravidla 6× za týždeň a výmena uterákov min. 2× za týždeň. Uteráky z kúpeľne nie je povolené brať na pláž. Niektoré hotely poskytujú svojim hosťom aj plážové osušky, niekedy za vratnú kauciu či za poplatok.

Štúdiá, apartmány a mezonety majú spravidla kuchynský kút so základným vybavením, chladničku a varič (často dvojplatničku). Vybavenie riadom a základnými kuchynskými pomôckami zodpovedá príprave jednoduchších jedál. Neočakávajte plne vybavenú kuchyňu, akú máte doma. K dispozícii sú uteráky, ktoré nie je povolené brať na pláž. Odporúčame mať so sebou vlastné plážové osušky. Upratanie prebieha min. 2× za týždeň a výmena posteľnej bielizne a uterákov min. 1× za týždeň.

V popisoch jednotlivých ubytovacích kapacít uvedených v tomto katalógu nájdete základné informácie o polohe hotela, rozsahu stravovania, vybavení ubytovacej jednotky, možnostiach obsadenia a ďalších službách.

MOŽNOSTI OBSADENIA
X dospelá osoba, x dieťa
Uvedené alternatívy možností obsadenia pri jednotlivých hoteloch v tomto katalógu sú výpočtom najčastejších variant obsadenia štandardného typu izby. Vzhľadom k tomu, že možností môže byť veľké množstvo, radi vám na požiadanie poskytneme ďalšie informácie o možnostiach obsadenia ďalších typov izieb.

MOŽNOSTI STRAVOVANIA
Kontinentálne servírované raňajky: podávané sladké alebo slané pečivo, maslo, džem, čaj alebo káva príp. džús
Rozšírené kontinentálne servírované raňajky: obohatené o chlieb či bagetu, každodenná obmena (syr, vajce, salám)
Raňajky formou bufetu: samoobslužný systém, sladké a slané pečivo, syr, salám, džem, maslo, káva alebo čaj, prípadne jogurt, cornflakes, teplá kuchyňa, ovocie, úroveň bufetu sa líši podľa kategórie hotela
Servírovaná strava: stravovanie s obsluhou, zvyčajne výber z určitého počtu menu alebo jedálneho lístka, kde sa ponuka mení; nápoje k obedu a večeri sú za poplatok, pokiaľ nie je uvedené inak
Stravovanie formou bufetu: samoobslužný systém, predjedlo, hlavný chod a dezert; nápoje k obedu a večeri sú za poplatok, pokiaľ nie je uvedené inak
All inclusive: spravidla plná penzia (raňajky, obed, večera) formou bufetu, občerstvenie počas dňa, vybrané nealkoholické a alkoholické nápoje miestnej výroby počas dňa, popoludňajšia káva/čaj a pečivo, niekedy zmrzlina pre deti, príp. iné služby (animačné programy, športové aktivity a i.)

Rozsah služieb stravovania v jednotlivých hoteloch sa líši, presný rozsah nájdete v popise pri príslušnej ubytovacej kapacite. Ponuka a možnosť výberu sú adekvátne kategórii hotela. Spravidla platí, čím vyššia kategória hotela, tým bohatší a pestrejší výber jedál.

INTERNET
V dnešnej dobe už väčšina hotelov umožňuje pripojenie k internetu či už káblom alebo WiFi. Za slabý signál, nedostačujúcu rýchlosť či výpadok internetového pripojenia nenesie cestovná kancelária FIRO-tour žiadnu zodpovednosť.

LETECKÁ PREPRAVA
Letový poriadok
Aktuálne letové časy nájdete v pokynoch k odletu, ktoré dostanete v dostatočnom predstihu. Niektoré zmeny môžu nastať aj niekoľko hodín pred plánovaným odletom vplyvom preplneného vzdušného koridoru, vplyvom poveternostných podmienok a i. Cestovná kancelária nemôže ovplyvniť prípadné zmeny dopravných podmienok, ktoré môžu nastať v súlade s medzinárodnými dohovormi a vyhradzuje si právo zmeniť trasu letu, medzipristátie, miesto odletu, typ lietadla, letový plán a i. O zmenách leteckej dopravy vás budeme čo najrýchlejšie informovať osobne či prostredníctvom predajcu telefonicky alebo emailom. V prípade, že nám budú zmeny zo strany leteckej spoločnosti oznámené až bezprostredne pred odletom, CK FIRO-tour si vyhradzuje právo informovať klientov o týchto zmenách až na letisku.
Letenka
Letenka nie je vo forme klasickej papierovej letenky, ale vo forme tzv. hromadnej elektronickej letenky. Pri príslušnom vybavovacom pulte (tzv. check-in pulte) sa stačí preukázať platným cestovným dokladom.
Cestovné doklady
Všetci cestujúci sa pri odbavení musia preukázať platným cestovným dokladom spĺňajúcim podmienky vstupu do krajiny. Cestujúci, ktorý sa pri odbavení nepreukáže platným cestovným dokladom, nebude k letu pripustený. Konkrétne podmienky pre vstup do jednotlivých krajín môžete nájsť aj internetovej stránke Ministerstva zahraničných vecí SR www.mzv.sk alebo sa môžete informovať u vášho predajcu zájazdu. Nezabudnite si prosím skontrolovať platnosť cestovného dokladu. Deti musia mať vlastný cestovný pas.
Batožina
Pri príprave batožiny na cestu venujte prosím pozornosť aj jej hmotnosti. Pre lety na chartrových linkách je povolená hmotnosť zapísanej batožiny spravidla 15-20 kg na osobu nad 2 roky v závislosti od destinácie, leteckej spoločnosti a typu lietadla. Odporúčame uzamknúť batožinu určenú do batožinového priestoru a označiť menovkou (meno, názov hotela, pobytové miesto, krajina; vaša domáca adresa príp. tf. kontakt). Aktuálne informácie o povolených limitoch platných pre vami zvolenú destináciu nájdete v pokynoch k odletu. Pre cestujúcich platia pravidlá bezpečnostnej kontroly v súlade s nariadením Európskej komisie. Vaša príručná batožina nesmie obsahovať žiadne ostré kovové predmety (nožničky v manikúre apod.) a max. obsah fľaše tekutiny (nápojov, gélov apod.), ktorý si smiete vziať so sebou na palubu lietadla, nesmie presiahnuť 100 ml. Ostré kovové predmety a nápoje môžete prepravovať v zapísanej batožine. Lieky, dietologické prípravky a detskú stravu potrebnú na dobu letu môžete prepravovať v príručnej batožine. Viac informácií o zakázaných predmetoch a látkach pri leteckej preprave nájdete na www.airportbratislava.sk alebo vám ich radi poskytneme na našich pobočkách.
Infant
Dieťa do 2 rokov cestujúce na chartrových letoch je bez nároku na sedadlo v lietadle a bez nároku na batožinu.
Detský kočík
Detský kočík je prepravovaný bezplatne. Jeho hmotnosť nie je započítavaná do celkovej hmotnosti zapísanej batožiny. Je nutné ho nahlásiť na check-ine, zložiť a zabezpečiť proti rozloženiu počas prepravy a zvyčajne je možné si ho ponechať až do nástupu do lietadla - riaďte sa prosím pokynmi personálu letiska.
Stravovanie na palube lietadla
Počas chartrového letu sa podáva občerstvenie vrátanie teplých a studených nápojov a je prispôsobené dĺžke a dobe letu. V prípade záujmu je možné vopred (najneskôr však 7 dní pred odletom) objednať vegetariánsku alebo bezlepkovú stravu.
Nadrozmerná batožina
Prepravu neštandardnej a nadrozmernej batožiny (surf, potápačská výstroj, bicykel a i.) je nevyhnutné vopred nahlásiť v cestovnej kancelárii a jej preprava bude uskutočnená podľa kapacitných možností prepravcu a je za poplatok (platba na letisku).
Preprava živých zvierat
Preprava zvierat je možná iba na vyžiadanie a so súhlasom prepravcu. Malé zviera do 5 kg môže spravidla cestovať na palube lietadla len v prepravnej schránke. Väčšie zviera je prepravované v špeciálnej schránke v batožinovom priestore.
Poškodenie, zničenie alebo strata batožiny počas leteckej prepravy
Za leteckú prepravu batožiny zodpovedá letecká spoločnosť. Pokiaľ dôjde k akejkoľvek škode na vašej batožine, jej obsahu alebo na veci, ktorú ste odovzdali leteckej spoločnosti k preprave, alebo dôjde k jej strate, obráťte sa okamžite po zistení škody na reklamačné oddelenie (Baggage claims) letiska, na ktorom bola škoda zistená a nechajte si vystaviť protokol o škode (P.I.R.). Je neprípustné, aby bol P.I.R. spísaný spätne po prílete na Slovensko. Cestujúci si uplatní nárok na náhradu škody u dopravcu formálnou žiadosťou, ktorej prílohu bude tvoriť P.I.R., palubná vstupenka, batožinový lístok a doklad o kúpe či oprave batožiny.

Ďalšie informácie týkajúce sa leteckej prepravy a celého vášho zájazdu dostanete v pokynoch k odletu. Prípadné dotazy vám radi zodpovieme na našich pobočkách.

VŠEOBECNÉ ZMLUVNÉ PODMIENKY
Všeobecné zmluvné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou zmluvy o obstaraní zájazdu, ktorú cestovná kancelária FIRO-tour uzatvára s objednávateľom zájazdu. Objednávateľ potvrdzuje svojim podpisom na Zmluve, že prevzal vyhotovenie týchto všeobecných zmluvných podmienok, oboznámil sa s nimi, rozumie im a v plnom rozsahu ich akceptuje.

GARANCIA CENY ZÁJAZDU
Všetkým klientom, ktorí si do 31.03.2015 zakúpia zájazd z ponuky LETNÉ DOVOLENKY 2015 a zaplatia zálohu minimálne 50%, garantujeme cenu zájazdu platnú v deň zakúpenia zájazdu, ktorá sa nebude zvyšovať ani v prípade zavedenia palivového príplatku zo strany leteckých spoločností.